Chci zhubnout
Zásady správného hubnutí
Diagnostika

Ne každý je expert na všechny oblasti. A to se týká také oblasti hubnutí, kde nemusíme mít vždy jasno, jakou cestou se vydat. Společně se proto podíváme na několik nejdůležitějších zásad. Co může být největší chybou, to je dieta založená na hladovění. Ta mezi správné zásady rozhodně nepatří. Od toho se tedy odvíjí to, že základem správného režimu by měl být dostatek jídla. A to v pravidelných porcích, alespoň pětkrát denně. Co jistě nemusíme připomínat, to je nutnost vyloučit jídla tučná, sladká a také jinak nezdravá. A to souvisí také s jejich přípravou.

Hubnutí má být spojené s pestrou stravou

Zapomínat bychom neměli také na to, že jídlo by nemělo být jednotvárné. Pokud si prohlédnete svůj sestavený jídelníček na hubnutí, jasně uvidíte, že možností je více než dost. Je zde maso, ryby, přílohy, mléčné výrobky, ale samozřejmě je zde také ovoce a zelenina. To vše vytvoří dokonalý poměr potřebných živin, díky kterým bude hubnutí fungovat, a vy nebudete trpět hlady. Navíc je díky pestrosti jídel zaručeno to, že budete mít vždy co jíst a rozhodně nebudete celý režim vzdávat jenom z toho důvodu, že by se snad jídla opakovala. Co s daným jídelníčkem také přímo souvisí, to je nutnost, aby byl sestavený přímo na míru naší osobě.

Zdravé hubnutí podpoříte sportovní aktivitou

Na co také nezapomínáme? To je určitě dostatek pohybu. I když není nezbytný a dietní jídelníček se bez něho může obejít, je třeba říci, že pohyb je doporučovaný. A to z toho důvodu, že nejenom podpoříme rychlejší spalování našeho těla, ale také lépe zformujeme naši postavu. Také nezapomínáme na to, že prospějeme naší fyzické kondici, jelikož když řešíme zdravé hubnutí, tak i o ni samozřejmě také přímo jde. Když tedy o pohybu mluvíme, je dobré začínat lehce – třeba procházkou a krátkým poklusem. Následně už můžeme přidat a zvolit aerobní aktivity jako běh, jízda na kole, plavání či aerobik.